Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK INTERNETOVÉHO OBCHODU AQUA.PRO

Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predajcu Aqua.pro a upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb ktoré predávajúci predal kupujúcim spotrebiteľom. Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv spotrebiteľov.

I. Právo na uplatnenie reklamácie
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru a/alebo služby chyba, má spotrebiteľ právo chybu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi. Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.

II. Miesto uplatnenia reklamácie
Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu v sídle spoločnosti AQUA.PRO, spol s r.o., Vysokoškolákov 8, 010 08 Žilina.
Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chybu (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (pokladničný blok, alebo faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste.
Kupujúci môže reklamovaný tovar zaslať prepravnou službou na vyššie uvedenú adresu. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), nákupný doklad, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho. Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj chyby tovaru. Kupujúci by mal použiť Reklamačný protokol, ktorý si môže stiahnuť stránke www.eshop.aqua-pro.sk.

III. Zodpovednosť predávajúceho
Pri predaji tovaru predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastností pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa. Predávajúci nezodpovedá za rozpor s spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak spotrebiteľ chybu tovaru spôsobil sám, spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o chybe tovaru vedel, reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru a uplynutiu doby trvanlivosti tovaru. Predávajúci nezodpovedá za chyby pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru, ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť. O prijatej reklamácii sa musí zákazníkovi vystaviť doklad s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila, aký tovar je reklamovaný, kedy a kde bol reklamovaný tovar zakúpený, cena, za akú bol tovar zakúpený.

IV. Lehoty na uplatnenie reklamácií
Predávajúci zodpovedá za chyby nepotravinárskeho tovaru po dobu 24 mesiacov od prevzatia veci spotrebiteľom, ak na tovare, jeho obale, návode alebo záručnom liste nie je uvedená dlhšia doba. Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak kupujúci neurobil. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy uplatnil toto právo, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak je reklamácia vybavená výmenou chybného tovaru za tovar bez chýb, plynie pre nový tovar nová záručná doba znovu odo dňa prevzatia novej veci alebo odo dňa, kedy bol zákazník povinný si vec po vybavení reklamácie vyzdvihnúť. Ak nie je reklamácia chybného tovaru, za ktorú predávajúci zodpovedá, uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za chybu zaniká.

V. Práva kupujúceho - spotrebiteľa
Pri chybách tovaru, ktoré spotrebiteľ uplatní v priebehu záručnej doby, má právo pri odstrániteľných chybách, aby bola chyba bezplatne, riadne a včas odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Namiesto odstránenia chyby môže kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa chyba týka len súčasti veci, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za bezchybnú. Pri chybách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chýb, má spotrebiteľ právo: na výmenu veci (predávajúci je povinný vec vymeniť) alebo právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny (predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu).

VI. Výnimky zo záruky a obmedzená záruka
Za chybu sa nepovažuje opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie. Pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebeniu ešte pred uplynutím záručnej doby, nepovažuje sa to za chybu. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté:

  • prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením
  • znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa
  • vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody do elektrických častí
  • zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy)
  • prepätím, napr. pri údere blesku, vplyvom magnetického poľa
  • pri používaní tovaru v rozpore s návodom na obsluhu
  • mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený
  • neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškriabaním vrstiev tovaru a pod.

Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy/ násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.

Záruka je obmedzená na 1 rok (12 mesiacov) pre:
  • batérie a monočlánky
  • náramky a remienky pre potápačské a tréningové hodinky, počítače, plutvy, potápačské a plavecké okuliare
  • tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.) taká charakteristika je vždy uvedená pri tovare, ak nie je, má sa za to, že sa jedná o tovar nový, nepoškodený a kompletný. Ak je kupujúcim spotrebiteľ a ak ide o veci použité, nezodpovedá predávajúci za chyby zodpovedajúce miere používania, alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim.

V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom. Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie kupujúcim.
Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

V. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od 1.1.2020 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.

V Žiline 1.1.2020 Spracoval: Rastislav Roubal - konateľ spoločnosti

Overené našimi zákazníkmi

97% našich zákazníkov odporúča náš obchod (z 2409 hodnotení a 669 recenzií).

S obchodom som spokojná. Stránka prehľadná, rýchlo som našla čo som hľadala. Tak isto rýchle dodanie. Tovar podľa popisu. Som spokojná. Určite tu ešte budem nakupovať.

Overený zákazník

Overený zákazník, 3.3.2024

Prijemna konunikacia, ústretové vybavenie

Overený zákazník

Overený zákazník, 22.2.2024

Som spokojný s nákupom

Overený zákazník

Overený zákazník, 21.2.2024

Overené zákaznikmi

Garancia spokojnosti

UŽ 21 ROKOV

SME TU PRE VÁS

MALÝ DARČEK

KU KAŽDÉMU NÁKUPU NAD 60E

JEDNODUCHÁ A RÝCHLA

VÝMENA TOVARU

TOVAR SKLADOM

POSIELAME IHNEĎ