Odporúčania a informácie

Nižšie uvedené Dôležité informácie sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o zájazde a Všeobecných zmluvných podmienok cestovnej kancelárie AQUA.PRO, spol. s r.o. (Ďalej len „AQUA.PRO“ alebo „cestovná kancelária“, prípadne „CK“).

 

LETECKÁ PREPRAVA

Lety ponúkané cestovnou kanceláriou AQUA.PRO sú operované renomovanými leteckými spoločnosťami. Niektoré lety môžu byť prevádzkované nízko nákladovými leteckými spoločnosťami, ktoré na palube poskytujú občerstvenie iba za poplatok. Na základe predpisov a dohovorov bežných v medzinárodnej leteckej doprave si CK vyhradzuje možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu (vrátane medzipristátí), leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu. Platné časy odletov a príletov sú uvedené v usmerneniach k odletu. V prípade leteckých zájazdov je potrebné počítať s tým, že sa doba pobytu o dopravu úmerne kráti. Odlet a prílet sa môže uskutočniť v akúkoľvek dobu a môže z hľadiska dĺžky sčasti alebo úplne zasahovať do dňa nasledujúceho. Tým môže byť skrátený celkový počet dní trvania pobytu. Za túto skutočnosť nenesie cestovná kancelária zodpovednosť, nejedná sa o porušení Zmluvy o zájazde, a nemôže teda z tohto titulu zodpovedať za prípadnú vzniknutú škodu.Pri časových posunoch začiatku a konca čerpania služieb nemôže cestovná kancelária poskytnúť žiadnu finančnú náhradu. Zmeny času letov sa môžu uskutočniť v niektorých prípadoch aj krátko pred plánovaným odletom. Je to spôsobené poveternostnými podmienkami, prevádzkovými dôvodmi (ktorými sú napríklad preplnené letové koridory), prípadne technická porucha lietadla. Pri plánovaní ďalších ciest a prípojov je potrebné počítať s dostatočnou časovou rezervou. Zákazník berie na vedomie, že v odletových a príletových halách, ako aj v lietadle, preberá zodpovednosť letecká spoločnosť a zákazník je povinný sa riadiť jej pokynmi. Ak sa dostavíte na letisko po čase určenom na odbavenie na letisku alebo nebudete vybavení všetkými potrebnými dokladmi, nie je možné odcestovať. V tomto prípade nie je cestovná kancelária zodpovedná za škody, ktoré vám následne vzniknú. Ak sa zákazník nedostaví alebo zmešká odlet / odchod, má cestovná kancelária nárok na plnú úhradu ceny zájazdu. Zákazníkom je odporúčané sa vo vlastnom záujme k odbaveniu dostaviť minimálne 2 hodiny pred plánovaným odletom. Upozorňujeme, že oprávnené subjekty (najmä orgány štátnej moci, prepravca alebo cestovná kancelária) si vyhradzuje právo vylúčiť zákazníka z prepravy alebo z celého zájazdu, ak svojim konaním a správaním narušuje ich chod, prípadne ak hrozí nebezpečenstvo, že by táto situácia mohla nastať. Vylúčená je preprava osôb v podnapitom stave. Z prepravy však môžu byť vylúčení aj zákazníci, ktorí napríklad v prípade meškania napádajú zástupcu našej CK alebo sa vulgárne a hrubo vyjadrujú o našej spoločnosti či ich zástupcoch. V prípade vylúčenia z prepravy alebo zo zájazdu zaniká nárok zákazníka na úhradu nečerpaných služieb. Toto opatrenie má za cieľ zaistenie kľudnej dovolenky a prepravy ostatných cestujúcich, ako aj ochranu osobnosti zamestnancov našej CK. 


TRANSFERY

Pri posudzovaní dĺžky transferu do Vášho ubytovacieho zariadenia je nutné vziať do úvahy vzdialenosť hotela aj to, že transfer nemieri vždy priamo do Vášho hotela, ale zváža ďalších klientov, ktorých ubytovanie sa nachádza na trase. Ak chcete ušetriť Váš čas, zaistíme Vám individuálny transfer, ktorý vás odvezie priamo do Vášho hotela. O poplatku za túto službu sa informujte u našej CK alebo u obchodného zástupcu


CESTOVNÉ DOKLADY

Pred cestou do zahraničia je dôležité si zistiť, akú minimálnu platnosť cestovného dokladu požaduje štát, do ktorého sa chystáte vycestovať. Väčšina štátov vyžaduje platnosť cestovných dokladov ešte minimálne 6 mesiacov po návrate. O pasových a vízových požiadavkách jednotlivých štátov budete informovaní pred uzatvorením zmluvy o zájazde. Podrobnejšie informácie Vám tiež poskytnú na každom oddelení pasovej služby. CK nemá povinnosť kontrolovať platnosť cestovných dokladov, za svoje pasovej a vízové formality si každý klient zodpovedá sám. Pri cestách do krajín Európskej únie (Schengenského priestoru) je možné ako cestovný doklad použiť tiež občiansky preukaz so strojovo čitateľnými údajmi. Upozorňujeme, že dňom 26. júna 2012 skončila možnosť cestovania detí zapísaných v cestovných dokladoch rodičov. Každý občan SR tak musí mať k vycestovaniu do zahraničia svoj vlastný cestovný doklad. Bližšie informácie nájdete na www.mzv.sk. 

V prípade, že zákazník v priebehu zájazdu stratí alebo sú mu odcudzené doklady, je povinný si pre spiatočnú cestu zabezpečiť nové doklady sám a na vlastné náklady. Delegáti sú mu v týchto prípadoch podľa časových možností nápomocní.


BATOŽINA

Každý cestujúci zákazník má nárok na bezplatnú prepravu batožiny do maximálnej váhy 15 kg, u niektorých leteckých spoločností 20 kg alebo 23 kg, alebo 30 kg ak nie je v cestovných dokladoch uvedené inak. Ak viac cestujúcich osôb cestuje spoločne s jednou batožinou, nesmie presiahnuť hmotnosť batožiny 30 kg. Príručná batožina nesmie presiahnuť hmotnosť 5 kg a nezapočítava sa do bezplatne prepravovanej batožiny. Deti do 2 rokov nemajú nárok na miesto v lietadle ani na bezplatnú prepravu batožiny. Príručná batožina nesmie podľa medzinárodných predpisov z bezpečnostných dôvodov obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako nebezpečné. Ak bola batožina počas letu poškodená alebo stratená, ihneď spíšte (ešte v tranzitnom priestore) reklamačný protokol P.I.R. (PROPERTY IRREGULARITY REPORT), ktorý budete potrebovať pri uplatnení nároku na odškodnenie či dohľadanie batožiny. Preprava nadrozmerných batožín, napríklad športového náčinia (spravidla golfových tašiek, bicyklov, surfov apod.) Nahláste pri uzatvorení zmluvy o zájazde. Za túto službu platí zákazník cestovnej kancelárii, prípadne priamo leteckej spoločnosti poplatok, Jeho výšku Vám oznámia zamestnanci CK alebo obchodného zástupcu. Detské kočíky sa spravidla prepravujú bezplatne. V súlade s Prepravnými podmienkami musí byť prepravovaný kočík v obale. Ak bude kočík bez obalu či fólie, nenesie letecká spoločnosť zodpovednosť za poškodenie, ku ktorému môže počas letu dôjsť. Zvieratá sa zásadne prepravujú len po predchádzajúcom nahlásení cestovnej kancelárii, následnom súhlase leteckého prepravcu a za poplatok. Malé zvieratá (cca do 5 kg) môžete prepravovať v kabíne lietadla v uzavretej schránke. Väčšie zvieratá sa prepravujú v batožinovom priestore, vo zvlášť to určených kontajneroch. Upozorňujeme na skutočnosť, že väčšina hotelov neakceptuje zvieratá vo svojom ubytovacom zariadení.

  

DĹŽKA ZÁJAZDU

Je vyjadrená v ponuke CK počtom dní či nocí. Do celkového počtu dní trvania zájazdu sú zahrnuté aj dni určené pre cestu do miesta pobytu a späť, a to aj v prípade, keď je doprava organizovaná v neskorých nočných hodinách, prípadne skorých ranných hodinách. Zákazník je uzrozumený s tým, že let môže čiastočne zasahovať do dňa nasledujúceho, prípadne predchádzajúceho. Na účely vymedzenia termínu zájazdu so začatím a ukončením zájazdu sa rozumie okamih začatia leteckej prepravy (t.j. Okamih započatia odbavovania leteckým prepravcom). Podľa medzinárodných zvyklostí musia hostia opustiť izby v deň odchodu do 12.00 hodín (v niektorých prípadoch už do 10.00 hod). Nasťahovanie v deň príchodu je v niektorých prípadoch možné až po nadväzujúcom upratovaní, najskôr po 14. hodine, bežne však aj v 17.00 hodín a prípadne neskôr. Ubytovatelia sa však snažia dať novo prichádzajúcim hosťom podľa možností izby už skôr. Skorý príchod alebo neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby. V prípade nočných letov a zaplatenia tejto noci ako prvej služby obdŕžate izbu ihneď po príchode do hotela. Ak si chcete svoju izbu v deň odchodu ponechať dlhšie, prosíme Vás, aby ste sa včas dohodli s recepciou, pričom prípadné príplatky sa platia priamo ubytovateľovi. V mnohých zariadeniach je možné bezplatne uložiť batožinu až do ubytovania v izbe, popr. až do transferu na letisko, v miestnostiach na uloženie batožiny, prípadne na označených zberných miestach. Ubytovateľ ani CK za to však nepreberá žiadnu zodpovednosť.


DELEGÁTI – SPRIEVODCOVIA

Cestovná kancelária AQUA.PRO má vo všetkých svojich destináciách, ak nie je uvedené inak slovensky, alebo česky hovoriaceho zástupcu. Jedná sa o našich zamestnancov alebo využívame servis našich zahraničných partnerov. Delegáti sú prítomní najmä na pravidelných informačných stretnutiach, ktoré sa konajú v každom hoteli zhruba 2x týždenne. Ak sa vyskytne počas vášho pobytu akýkoľvek problém, oznámte túto skutočnosť nášmu delegátovi. V záujme nás všetkých je, aby bol problém na mieste vyriešený a aby ste odchádzali z dovolenky spokojní. Delegát je vždy k dispozícii aj na mobilnom telefóne.


ČASOVÉ PÁSMA

Pri letoch do vzdialených destinácií (avšak aj do Stredomoria) vždy dochádza k časovým posunom. Všetky časy uvedené v letovom poriadku sú miestne časy. Z tohto dôvodu odporúčame ihneď po prílete do destinácie prestavenie hodiniek.

 

UBYTOVANIE

Ubytovanie, ktoré je obsahom Zmluvy o zájazde organizované cestovnou kanceláriou AQUA.PRO, je vždy v súlade s právnymi predpismi štátu, v ktorom je poskytované. Cestovná kancelária sa vždy snaží zabezpečiť svojim klientom najkvalitnejšie ubytovanie v danej kategórii. Snažíme sa vždy vyhovieť individuálnym požiadavkám zákazníkov (najmä požiadavkám na ubytovanie rodín vedľa seba, požiadavkám na určité poschodie v ubytovacom zariadení, výhľad na more, požiadavkám polohy izby voči vzdialenosti od pláže a pod.). Keď takéto požiadavky nie sú hotelom spoplatnené, jedná sa len o nezáväzné želania bez právneho nároku. Rozdeľovanie izieb prebieha zásadne zo strany ubytovateľa / hotela. Cestovná kancelária nemá priamy vplyv na určenie konkrétnej izby a na ďalšie požiadavky zákazníka, ktoré v tomto smere môže cestovná kancelária zaistiť len nad rámec svojich zmluvných povinností a žiadostí adresovaných ubytovateľom.

Ponuka CK AQUA.PRO zahŕňa kvalitné hotely, apartmány, Bungalovy a kajuty nasledujúcich tried. Kategórie a triedy uvedené pri príslušných hotelových zariadení sú stanovené národnými úradmi pre turistiku alebo združeniami, v súlade s právnymi predpismi príslušného štátu a riadia sa výlučne podľa ich národných kritérií, najmä teda miestnych zvyklosti, a nie sú totožné s ustanoveniami a kritériami v Slovenskej republike.

Prídavné symboly hodnotenia je nutné odvodzovať zo subjektívnych reakcií zákazníkov a predstavujú len ďalšiu orientačnú pomôcku:

** objekty turistickej triedy s účelným vybavením

*** objekty strednej triedy s priemerným vybavením a službami

**** objekty vyššej strednej triedy s nadpriemerným vybavením a službami

***** luxusné hotely s nadštandardným vybavením a službami pre náročných hostí

Je nutné upozorniť na skutočnosť, že kategorizácia hotelov je vždy v rámci limitu danej kategorizácie, takže dva hotely rovnakej kategórie môžu mať rôznu úroveň. Aj v komfortných hoteloch môžu byť niektoré izby jednoducho zariadené. Niektoré hotely majú niekoľko typov izieb (odlišný nábytok, farbu dekorácií a pod.) A nie je možné v ponuke zobraziť všetky dostupné izby danej kategórie. Vybavenie však vždy zodpovedá popisu v ponuke CK. Prípadný rozdiel nie je dôvodom na reklamáciu. Chceli by sme vás tiež upozorniť, že spôsob kategorizácie, kritériá na zaradenie a označovanie kategórií sa v jednotlivých krajinách z tohto dôvodu líšia, a preto nie je možné porovnávať štandardy v rôznych krajinách. Je potrebné vychádzať zo smernice Rady č. 90/314 / EHS, kedy klasifikácia ubytovacieho zariadenia podlieha predpisom daného hostiteľského štátu a táto kategorizácia sa môže značne líšiť od kategorizácie platnej u nás. Počítajte s tým, že vybavenie, poloha, vek nábytku a dizajn izieb, štúdií či apartmánov, nie sú ani v objektoch rovnakej kategórie vždy rovnaké. U izieb, ktoré sú umiestnené smerom k moru je nutné počítať s tým, že môžu byť pred oknami či balkóny prekážky (napríklad vyššia zeleň), a výhľad na more môže tak byť iba čiastočný. Niektoré ubytovacie kapacity považujú za izby s výhľadom na more tiež tie, ktoré majú tento výhľad iba bočný. Fotografie jednotlivých ubytovacích kapacít a okolí sú zhotovované so značným časovým predstihom a môže sa teda stať, že skutočnosti na nich uvedené sa môžu v priebehu sezóny zmeniť. Ako fotografie hotela, tak fotografie izieb, treba brať ako orientačné. Lôžka v ubytovacích zariadeniach môžu byť oddelené, alebo manželské. V niektorých prípadoch môžu byť aj napevno primontované. Dvoj lôžka bývajú v niektorých krajinách iba s jednou prikrývkou pre 2 osoby a môžu mať menšie rozmery, než na aké sme zvyknutí u nás. Prístelkou v dvojlôžkových izbách môže byť pohovka, rozkladacie lôžko, kreslo či poschodová posteľ. Obytný priestor tak môže byť značne obmedzený. Menší priestor je tak zohľadnený v zľave pre 3. a 4. osobu. Rodinné izby, ktoré sú priestorovo väčšie a často za príplatok, môžu mať dvoj posteľ a dve prístelky. Detské postieľky sú väčšinou k dispozícii len podľa možnosti a v niektorých prípadoch za úhradu (na recepcii hotela), pričom vám odporúčame oznámiť príslušné želanie už pri objednávke. Poskytnutím detskej postieľky môže dôjsť k priestorovému obmedzeniu. 

Veľa hotelov je tvorené centrálnou budovou a ďalšími vedľajšími budovami umiestnenými v areáli hotela. Vaša izba môže byť umiestnená tak v centrálnej, ako aj vedľajšej budove, ak rozdiel medzi týmto typom izby nie je rozlíšený v ponuke CK. Môže sa stať, že v jednotlivých častiach ubytovacieho zariadenia sú rôzne typy izieb s odlišným vybavením. Ak však ubytovacie zariadenie ako celok spĺňa podmienky pre zaradenie do príslušnej kategórie ubytovacieho zariadenia, nejde o porušenie Zmluvy o zájazde ani iných právnych noriem, preto nenesie AQUA.PRO zodpovednosť za prípadný rozdiel v poskytovaných službách v rámci danej kategórie.

Niektoré ubytovacie zariadenia poskytujú klientom sejfy, mini bary / chladničky či internetové pripojenie nad rámec štandardného vybavenia. Vezmite, prosím, na vedomie, že za tieto služby môže byť na mieste vyberaný ubytovacím zariadením poplatok. Aj napriek tomu, že niektoré ubytovacie zariadenia disponujú bezbariérovými izbami, nie je možné zaručiť, že aj celý areál hotela a prístup na pláž budú bezbariérové. Z tohto dôvodu nie je možné také nedostatky reklamovať. Pri ubytovaní v jednolôžkových izbách sa môže stať, že jeho vybavenie, veľkosť či poloha nebude porovnateľná s dvojlôžkovými izbami (izba môže byť aj bez balkóna), hoci bol zaplatený poplatok za neobsadené lôžko. V prípade ubytovania jedného klienta v jednolôžkovej izbe je účtovaný príplatok za neobsadené lôžko aj v prípade, keď toto lôžko nie je v izbe umiestnené. Vo väčšine ubytovacích zariadení je vykonávané upratovanie, výmena uterákov a posteľnej bielizne. Neznamená to však, že výmena prebieha každý deň. Upratovanie aj ďalšie služby závisia predovšetkým na klasifikácii a kvalite ubytovacieho zariadenia. Upratovanie v štúdiách, apartmánoch a penziónoch má režim úplne odlišný (vo väčšine prípadov sa jedná o menšie upratovanie 1 - 2 x za pobyt).

Izby väčšinou nebývajú dostatočne zvukovo izolované. Život sa odohráva - zvlášť v hlavnej sezóne - ako v areáli hotela, tak na ulici, často až do neskorých nočných hodín. Ak sa nachádzate v blízkosti týchto rušných miest, môžu spôsobovať hluk. Automobily a motocykle nepodliehajú žiadnym prísnym predpisom. Hlukom sa rozumie aj správanie sa iných klientov či osôb. Počítajte tiež s tým, že počas sezóny sa môže vyskytnúť hluk z leteckej prepravy. K exotike južných krajín patrí aj všadeprítomný hmyz, s ktorým sa možno stretnúť aj v priestoroch hotelov a lodí. Pre každý prípad si so sebou vezmite prostriedky proti hmyzu. Bohužiaľ aj napriek všetkej našej snahe sa nie vždy podarí zabezpečiť Vami objednaný hotel, a to aj napriek tomu, že ste si ho objednali dlho pred odletom. Zákony hostiteľských krajín totiž povoľujú vyšší príjem objednávok, než je skutočná kapacita hotela. V tomto prípade je manažment hotela povinný zabezpečiť náhradné ubytovanie, avšak vždy v tej istej alebo vo vyššej kategórii. Nárok máte na ubytovanie v tej kategórii, ktorá Vám bola potvrdená a ktorú ste si zaplatili. Zákazník berie na vedomie, že rozsah služieb v prípadne náhradného ubytovania, ktoré súvisia s polohou hotela, ako aj so samotnou štruktúrou, nemusia byť vždy rovnaké ako pri pôvodne objednanom hotely. V tomto prípade nevzniká nárok na akúkoľvek náhradu zo strany cestovnej kancelárie. V niektorých krajinách (napríklad Egypt) sa môžete stretnúť s iným typom kanalizácie (užšom potrubím). V týchto prípadoch sa nesmie vhadzovať toaletný papier do záchodovej misy, pretože hrozí upchatie odpadu.

Ak je v hoteli, alebo na lodi k dispozícii klimatizácia (môže byť aj za poplatok), je väčšinou viazaná na prítomnosť v izbe. Jej ovládanie môže byť ako individuálne, tak aj centrálne a v tomto prípade závisí jej funkčnosť na režime hotela / lode. Jej zapínanie / vypínanie z hľadiska doby a dĺžky úplne závisí na rozhodnutí ubytovacieho zariadenia. Často je klimatizácia v prevádzke iba niekoľko hodín denne. Pri výpadkoch prúdu, popr. kolísanie prúdu, sa riadna prevádzka zariadení spravidla udržiava pomocou núdzových agregátov, ktoré však nie sú technicky spôsobilé dodať dostatok elektriny, aby mohli zaručiť funkciu klimatizácie. V mnohých zariadeniach boli klimatizácie v posledných rokoch modifikované tak, že fungujú len pri zatvorených dverách a oknách a pri použití izbového kľúča, takže prevádzka klimatizácie automaticky končí pri opustení izieb, popr. otvorenia okien alebo dverí. Vo väčšine destinácií je klimatizácia v prevádzke iba v období hlavnej sezóny (hlavnou sezónou sa rozumie júl - august), v ostatnom období môže byť úplne vypnutá. Hluk pri prevádzke klimatizácie sa nedá, bohužiaľ, vylúčiť.

Prosíme, aby ste vzali na vedomie, že vo väčšine hotelov nie je povolené donášať na izbu vlastné potraviny či nápoje. Výnimkou sú hotely apartmánového typu vybavené kuchynkou.

Neodporúčame brať si na dovolenku drahé šperky. Cenné predmety (cestovné doklady, peniaze, šeky, platobné karty) si uložte v hotelovom sejfe, ktorý je k prenájmu buď na recepcii, alebo priamo na izbe. Ak by ste však boli počas svojho pobytu okradnutí, bezpodmienečne sa odporúča oznámenia krádeže na polícii. Obráťte sa v takom prípade, ako aj vo všetkých ostatných prípadoch nehôd, okamžite na nášho delegáta. Za hotovosť a predmety, ktoré nie sú pre pobyt na dovolenke nevyhnutne nutné (napr. vysoko cenná technické zariadenia, špeciálna výstroj a športové náradie, cenné predmety vyššie hodnoty, šperky, notebooky atď.), Zásadne odmieta ako naša cestovná kancelária, tak i ubytovateľ preberať akúkoľvek zodpovednosť. V prípade potreby odporúčame dojednať špeciálne individuálne pripoistenie.

 

STRAVOVANIE

Stravovanie zahrnuté v cene zájazdu zodpovedá počtu zaplatených nocí. V každej krajine platia odlišné stravovacie zvyklosti danej kultúrnymi rozdielmi. Tie sa týkajú jednak sortimentu stravy, tak aj spôsobu jej servírovania. V turistických destináciách sa ponúkajú v mnohých hoteloch typické miestne pokrmy, ktoré sa často pripravujú s neobvyklým korením a prísadami a nepodávajú sa vždy horúce. Berte prosím na vedomie, že telo často potrebuje niekoľko dní, aby sa prispôsobilo odlišnej klíme a neobvyklej strave, popr. že najmä tieto okolnosti a požívanie ľadovo chladných nápojov môžu viesť k žalúdočným ťažkostiam a ochoreniam hnačkou (cestovná diarrhea). Podľa najnovších poznatkov možno také ochorenia aj u osôb, ktoré sa v južných krajinách zdržujú častejšie, odvodiť z uvedených zmien. Nemožno teda vychádzať z toho, že sú napr. vyvolané nedostatočnou kvalitou spracovaných potravín alebo nedostatočnými hygienickými podmienkami. Preto vám odporúčame poradiť sa pred začiatkom dovolenky so svojim lekárom alebo lekárnikom a vziať si so sebou príslušné lieky.

Úroveň, kvalita, množstvo a sortiment stravy sú plne v kompetencii hotela, pričom sa v jednotlivých pobytových miestach líšia podľa kategórie ubytovacieho zariadenia alebo aj podľa reštaurácie, v ktorej sa hostia stravujú. Cestovná kancelária nemôže ovplyvniť prípadné opakovanie ponuky jedál, najmä pri dlhších pobytoch. Môže tiež dôjsť k tomu, že sa najmä na začiatku a na konci sezóny nebude v reštaurácii stravovať dostatočný počet klientov, aby mohlo byť stravovanie pripravené formou bufetu, hoci je to v ponuke uvedené. V takom prípade sú jedlá servírované. V niektorých hoteloch sa podávajú kontinentálne raňajky, ktoré obsahujú čaj alebo kávu, pečivo, maslo a džem. Aj v prípade, keď je strava podávaná formou bufetu sa môže stať, že niektoré jedlá sú s čiastočnou obsluhou. V hoteloch strednej alebo vyššej kategórie je bežné, že je pri večery vyžadované spoločenské oblečenie (u mužov sú to dlhé nohavice a obuv, u žien sukne či dlhé nohavice). U reštaurácií, ktoré ponúkajú časť kapacity, alebo všetky miesta pod holým nebom, môže v závislosti od počasia dôjsť k obmedzeniam. Stravovanie formou bufetu či servírovaného menu je rovnocenné. Čerpanie prvej a poslednej stravovacie služby závisí na čase príletu / odletu, respektíve na príchode / odchode a nástupe / odhlásenie na / z ubytovania. V prípade skorého odletu, neskorého či oneskoreného príletu do destinácie alebo účasti na fakultatívnym výletu nie je možné poskytnúť zľavy a finančné kompenzácie za služby, ktoré nemohli byť z tohto dôvodu využité. Vo väčšine pobytových krajín sa pri vode v potrubí jedná len o úžitkovú vodu, ktorá nie je vhodná na konzumáciu ako pitná voda. V niektorých destináciách je obvyklé odsoľovanie vody, ktorá má nepríjemnú charakteristickú pachuť, a to aj po prevarení, ale je zdravotne nezávadná. Nápoje k jedlu nie sú zahrnuté v cene zájazdu, ak nie je výslovne uvedené inak. Ak je stravovanie formou all inclusive, je z organizačných dôvodov vo väčšine hotelov nutné nosiť plastikový, alebo papierový označovací náramok.

Čerpanie programu all inclusive v deň odletu je závislé na dobe opustenia hotela / odhlásenie. V niektorých hoteloch závisí poskytovanie programu all inclusive tiež na interných hotelových pravidlách. Vo väčšine hotelov je možné čerpanie programu all inclusive po ohlásení doplatiť na recepcii. Presný rozsah zahrnutých plnení si, prosím, zistite z príslušného popisu hotela. Rozsah plnenia sa pritom riadi aj podľa triedy hotela. All inclusive je označením spôsobu stravovania, ktorý zákazníkovi zabezpečuje prísun stravy alebo občerstvenia a tekutín počas dňa. Systém all inclusive nemá pevne stanovené pravidlá vo všetkých hoteloch a záleží na manažmente hotela, akým spôsobom si uvedený systém zaistenia stravovacích služieb konkrétne upraví. Môže dôjsť k odlišnostiam v jednotlivých ubytovacích zariadeniach. Všeobecne možno povedať, že sa jedná o stravovanie formou plnej penzie (raňajky, obed a večera), ktoré zahŕňa alkoholické a nealkoholické nápoje, prípadne občerstvenie, napríklad vo forme desiaty v podobe snacku alebo sladkého pečiva, ktoré je podávané spravidla v obmedzených časových hodinách v zariadeniach určených hotelom. Orientačný popis nájdete pri popise hotela. Spravidla je služba all inclusive obmedzená časovým rozmedzím 10:00 - 23:00. Podrobnosti budú upresnené zástupcom CK na mieste. V období mimo hlavnej sezóny môže dôjsť k obmedzeniu niektorých služieb z dôvodu menšej obsadenosti hotela. Ultra all inclusive je rozšírené all inclusive. Polpenzia znamená raňajky a večeru (u niektorých hotelov raňajky a obed), plná penzia raňajky, obed a večeru. Vnášanie potravín a nápojov nakúpených mimo zariadenia do hotela môže byť zakázané domovým poriadkom a najmä u menších kapacít sa môžete stretnúť aj s výslovnými protestami personálu alebo majiteľa.

 

BAZÉNY

Z hygienických dôvodov je nutné pridávať do vody v bazéne chemikálie. Hosťom s citlivou pokožkou odporúčame, aby toto konzultovali so svojím lekárom. Voda v bazénoch sa musí pravidelne meniť, pričom počas výmeny vody nemožno bazény užívať. Užívanie bazéna je dovolené len počas prevádzkových hodín vykázaných priamo na mieste a pri dodržiavaní pokynov na použitie a prebieha na vlastné nebezpečenstvo, pričom rodičia zodpovedajú za svoje deti. Pokiaľ je súčasťou hotelového zariadenia aj krytý bazén, je potrebné vziať do úvahy, že nie vždy je bazén skutočne vyhrievaný. Táto skutočnosť závisí predovšetkým od rozhodnutia vedenia hotela. Kryté bazény môžu byť v letných mesiacoch mimo prevádzky. Ležadlá a slnečníky sú na prenajatie za poplatok, pokiaľ nie je uvedené inak. Počet ležadiel a slnečníkov pri bazéne nie vždy zodpovedá kapacite hotela.

 

PLÁŽE

Údaje o vzdialenosti od hotela sú v popise hotela len orientačné a predstavujú vzdialenosť vzdušnou čiarou. Cesta pešo alebo jazda môžu byť dlhšie. Väčšina pláží je verejná a prístupná aj miestnemu, podľa našich hodnotení, často hlučnému obyvateľstvu. Pláže pred hotelovými zariadeniami sú skoro všade vo verejnom vlastníctve, takže čistenie spadá do oblasti úloh miestnych obcí. Spravidla však obhospodarujú oblasti pláže pred hotelovými zariadeniami príslušní ubytovatelia (ležadlá, slnečníky, bary).Samozrejme sa aj ubytovateľ snaží túto oblasť pláže udržiavať v čistote. Klimatické podmienky, vietor a morské prúdy môžu spôsobiť nánosy, náplavy napr. Vodné trávy alebo výskyt medúz a podobne. Ďalej to môže viesť k obmedzeniam alebo zmenám pláže, čo je však nevyhnutné a nemožno to z našej strany ovplyvniť. Ležadlá a slnečníky sú na prenajatie za poplatok, pokiaľ nie je uvedené inak. Počet ležadiel a slnečníkov na pláži nie vždy zodpovedá kapacite hotela. Cestovná kancelária vo svojej ponuke opisuje pláže, nie morské podložie, ktoré nemusia vždy byť rovnaké ako je pláž (napríklad pri piesočnej pláži nemôžeme zaručiť, že po vstupe do mora nenájdete kameň či kamene). V destináciách, kde je bežné koralové podložie (najmä Egypt), je spravidla vstup do mora cez mólo, na ktorého konci je rebrík. Koralové podložie môže byť pri odlive odkryté s tým, že more ustúpi až za koraly.

 

OBYVATELIA, SLUŽBY A HYGIENA

Pokiaľ ide o služby hotelových zamestnancov, zodpovedá rýchlosť a úroveň poskytovaných služieb mentalite obyvateľstva, a preto je potrebné počítať mnohokrát s menšou skúsenosťou a určitou ležérnosť pri plnení ich povinností, na druhú stranu však s priateľským a milým prístupom. Úroveň služieb vždy vychádza z miestnych podmienok a najmä pri cestách do krajín mimo Európy nemusí vždy zodpovedať štandardom a očakávaniam európskych cestovateľov. Kultúrne a hygienické zvyklosti sú v južných krajinách rozdielne od našich, tamojšie hygienické predpisy sú oveľa tolerantnejšie. To isté platí aj vo vzťahu k životnému prostrediu. Je potrebné upozorniť aj na nasledujúce problémy, ako pleseň, zápach z odpadu a hmyz. Môže sa stať, že vo vlhkom prostredí pri mori môže dôjsť k vzniku plesní (častejšie ako u nás). V mnohých prípadoch k tomu prispieva aj vlhkosť z uterákov, šatstva a diek, v spojení s nedostatočným vetraním. Preto sa pleseň musí riešiť ihneď po vzniku operatívne na mieste, pretože kvalitné dezinfekčné prostriedky umožnia pleseň okamžite ničiť. Na druhú stranu v mnohých prípadoch vzhľad kachličiek (mramoru) a vekové opotrebenie škár mnohokrát vyzerá, akoby sa jednalo o pleseň, ale v skutočnosti to tak nie je. Pohľad na tieto skutočnosti (ako napríklad odlišné hygienické štandardy) sú dané rázom tunajšej krajiny a mentalitou miestnych obyvateľov, ktoré nemožno porovnávať s normami platnými v SR a EU, či rozdielnymi klimatickými podmienkami. Zápach z odpadu (pokiaľ sa vyskytne) je spôsobom vyššou vlhkosťou vzduchu a teplotami (vo vyššej teplote sa všetky biologické odpady, vrátane odpadkov v košoch v kúpeľniach rýchlejšie rozkladajú, čo môže spôsobiť zápach. Ak sa však taká okolnosť vyskytne, treba ju ihneď riešiť s personálom hotela. Nie každá krajina má rovnako vysoký technický štandard, na ktorý ste zvyknutí. V prípade technického problému, ako napr. pri výťahu alebo klimatizácii, môže zabezpečenie náhradných dielov nejakú dobu trvať, pretože nie sú v rekreačných oblastiach vždy k dispozícii. 


VODA A ELEKTRINA

Obyvatelia južných krajín nepoužívajú vodu z vodovodu na pitie a varenie. V niektorých hoteloch tečie len odsolená morská voda. V hoteloch so solárnym ohrevom tečie občas vlažná voda, pri zlom počasí alebo poprípade súčasnom užívaní viacerých spŕch v hoteli môže dochádzať ku krátkodobým obmedzeniam. V niektorých krajinách môže dochádzať aj k opakovaným (krátkodobým) výpadkom elektrickej energie. S tým potom samozrejme dochádza aj k výpadku klimatizácie.

 

HMYZ A ZVIERATÁ

Na základe odlišnej klímy môže dôjsť k výskytu hmyzu, pričom toto nemožno vylúčiť ani v hotelovom zariadení. Napriek použitiu vhodných ochranných prostriedkov proti hmyzu, ktoré by sa mali aj vo vašom vlastnom záujme používať iba obmedzene, nemožno úplne vylúčiť výskyt hmyzu ako v hotelovom zariadení, tak aj v jednotlivých hotelových izbách, alebo kajutách. Ak by ste si všimli výskytu hmyzu, žiadame vás, aby ste to obratom oznámili zamestnancom hotela / lode, ktorí prijmú príslušné opatrenia. Navyše odporúčame vziať si so sebou sprej na hmyz alebo elektrické zásuvky proti komárom.Neodporúča sa ponechávať v izbe voľne ležať potraviny. Upozorňujeme, že najmä v stredomorských destináciách je v hoteloch bežný výskyt mačiek, a to aj v reštauračných zariadeniach. Mačky sú považované za obľúbených domácich miláčikov a sú v hoteloch rešpektované, hoci to niektorým klientom môže pripadať nepatričné. Výnimkou nie je ani výskyt jašteríc.


FAKULTATÍVNE VÝLETY

Fakultatívne výlety sú vo väčšine prípadov usporiadané našimi zahraničnými partnermi a nie sú poskytované v rámci Zmluvy o zájazde. Cestovná kancelária AQUA.PRO teda nenesie žiadnu zodpovednosť za ich rozsah, kvalitu a cenu. Prípadnú reklamáciu úrovne fakultatívneho výletu je potrebné zo strany zákazníka vždy podať u príslušného predajcu fakultatívneho výletu (a to aj v prípade, keď je AQUA.PRO sprostredkovateľom týchto služieb) a nie u CK. K tomu, aby bol daný fakultatívny výlet uskutočnený, je vždy potrebný minimálny počet jeho účastníkov, ktorý určí zahraničný partner.


VÝHRADA ZMENY PODMIENOK

Ponuka cestovnej kancelárie AQUA.PRO je pripravovaná v značnom časovom predstihu pred realizáciou zájazdu a aj napriek pri vynaložení snahy starostlivo pripraviť všetky informácie o rozsahu poskytovaných služieb, môžu nastať aj nové okolnosti, ktoré majú vplyv na podmienky realizácie pripravovaných zájazdov. Vyhradzujeme si preto právo na ich zmenu.

Pri posudzovaní reklamácií (sťažností) ku kvalite služieb vychádzame z princípu účelovosti, t.j. či služby umožňujú plniť hlavný predpokladaný účel (zmysel) účasti na zájazde, ktorý možno vzhľadom na objektívne okolnosti spravodlivo očakávať. Subjektívne hodnotenie významu jednotlivých zložiek poskytovaných služieb a prostredia zo strany klienta bohužiaľ nemôže CK zohľadňovať.


Overené našimi zákazníkmi

99% našich zákazníkov odporúča náš obchod (z 2420 hodnotení a 673 recenzií).

Široký výber kvalitných výrobkov
Osobný kontakt v prípade nedostatku želanej farebnej varianty, rýchle riešenie dostupnosti

Overený zákazník

Overený zákazník, 1.4.2024

vsetko ok.

Overený zákazník

Overený zákazník, 24.3.2024

tovar som mal doručený do 24 hodín po objednaní
kvalitný tovar

Overený zákazník

Overený zákazník, 19.3.2024

Overené zákaznikmi

Garancia spokojnosti

UŽ 21 ROKOV

SME TU PRE VÁS

MALÝ DARČEK

KU KAŽDÉMU NÁKUPU NAD 60E

JEDNODUCHÁ A RÝCHLA

VÝMENA TOVARU

TOVAR SKLADOM

POSIELAME IHNEĎ